369

Târîhi tedkîk edenler, bunu iyi bilirler.

Hıristiyanlığın, islâmiyyetden üstünlüğünü iddi’â eden protestanların ortaya koydukları delîllerden biri de, (Hıristiyanlık zuhûr etdiği zemân, yehûdîler buna karşı cebhe aldılar ve Îsâ aleyhisselâmın dînini kabûl edenlere zulm [işkence] yapdılar. Bu sebeb ile, yehûdîler üzerine müdhiş belâlar geldi. Zelîl ve hakîr olup, millet olma se’âdetinden mahrûm kaldılar. İslâmiyyetin zuhûrundan sonra, müslimânlara saldıran hıristiyanlar üzerine böyle büyük belâlar gelmedi) iddi’âsıdır.

İleri sürdükleri bu delîlleri de, temâmen vâki’ olan hakîkatlerin hilâfınadır, tersinedir. Çünki, yehûdîlerin belâya uğramaları, sâdece Îsevîliğin zuhûrundan sonra olmamışdır. (Ahd-i Atîk)deve târîh kitâblarında bildirildiği gibi, Îsâ aleyhisselâmın bi’setinden önce de, yehûdîler günbegün çeşidli belâlara uğramışlardır. Yûsüf aleyhisselâm zemânından, Mûsâ aleyhisselâm zemânına kadar Mısrdaki putperest kıbtîlerin elinde esîr kaldılar. Onların çeşid çeşid hakâretlerini çekdikden sonra, Mûsâ aleyhisselâm bunları, kıbtîlerin elinden kurtardı. Dâvüd ve Süleymân aleyhimesselâm zemânından sonra, yine dürlü dürlü belâlar ve karışıklıklara dûçâr olarak perîşân oldular. Bu cümleden olarak,Âsûrî hükümdârlarından ikinci Buhtunnasar Kudüs-i şerîfi zabt etdi. Büyük katliâm yapdı. Binlerce yehûdîyi öldürdü. Hayâtda kalan yehûdîleri ve Benî İsrâîle gönderilmiş Peygamberlerden ba’zılarını esîr alarak Bâbile götürdü. Hattâ, o karışıklıklar sırasında, bütün Tevrât nüshaları parçalanmış, bir dâne bile kalmamışdı. Âsûrîlerin zulmleri altında, yehûdîlerin ne gibi belâlara uğradıkları ve Makkâbî isyânları sırasında, ne kadar yehûdî katl edildiği herkesin ma’lûmudur. [Makkâbî: Sûriyedeki Selefkîler devletinin kralı Antiokhos IV. Epiphanos, yehûdîleri putperest yapmak siyâsetine karşı isyân eden, yehûdî kumandandır. Antiokhosun ordusunu yenerek Kudüsü ele geçirdi ise de, dahâ sonra, tekrâr gayb etdi. Fekat yehûdîlerin dinlerinde serbest olmaları hürriyyetini elde etdi. Bu harbler sırasında, çok yehûdî kılıçdan geçirildi.] Nihâyet mîlâddan 70 sene evvel meşhûr Romalı Pompeus, Filistini zabt edip, emri altına almışdır. Yehûdîler üzerine gelen bu belâların hepsi Peygamberleri inkâr etdikleri ve çoğunu öldürdükleri için idi. Bu belâların, hazret-i Îsânın bi’setinden önce olduğu târîhlerde açıkca yazılıdır.

Îsâ aleyhisselâmın göğe yükseltilmesinden yetmiş sene sonra, Roma İmperatoru Titusun, Kudüse girince, Kudüsü yakarak bütün yehûdîleri katl etmesine bir sebeb aranırsa, târîhlere mürâce’at edilsin.

Sesli Okuma
DEVAMBİTİR
(1/5) Okuma ayarları →

(2/5) Kitap ve sayfa numarası seçimi

(3/5) Bölümler arasında dinamik geçiş

(4/5) Önceki veya sonraki bölüm ve sayfalar
(5/5) Sesli okuma ve yazı takibi
15 saniye geri alabilme.