Hıristiyanlar da, Îsâ aleyhisselâmı kurtarıcı bir tanrı yaparak, bu târîhde doğduğunu kabûl etdiler ve bu geceyi (mîlâd) ve (Noel) olarak her sene kutlamağa başladılar.
Edward Carpenter, çeşidli kurtarıcı tanrı hikâyeleri, meselâ, yunanlıların (Dionysus)u, Romalıların (Hercules)i, Perslerin (Mithras)ı, Mısrlıların (Amonra, Oziris ve İzis)leri, kuzey Samiîlerin (Baâl)ı, Âsur ve Bâbillilerin (Tammuz)u ile, hıristiyanların Îsâ aleyhisselâmın hayât hikâyesi diye inandıkları şeyler arasındaki benzerliklere dikkati çekmekdedir. Şöyle ki:
1 — Hepsi, Noel ya’nî 25 Aralık veyâ buna yakın bir günde doğmuşdur.
2 — Hepsi, bâkire annelerden doğmuşdur.
3 — Hepsi, bir mağara veyâ yeraltında bir mahzende doğmuşdur.
4 — Hepsi, insanlar için meşakkatlere katlanmışlardır.
5 — Hepsi, nûrlandırıcı, iyileşdirici, kurtarıcı ve şefâat edici gibi ismler almışlardır.
6 — Hepsi, karanlık güçler tarafından mağlûb edilmişlerdir.
7 — Hepsi, Cehenneme yâhud arz küresinin diğer tarafına inmişlerdir.
8 — Hepsi, yeniden dirilmiş ve insanların Cennete girmelerine öncülük etmişlerdir.
9 — Hepsi, insanlar ile irtibat kuran azîzler seçmişler ve vaftîz âyîni ile cemâ’at kabûl eden, dinler te’sîs etmişlerdir.
10 — Hepsi, kurban yemekleri yinilerek anılmışlardır.) Lord Raglanın sözü burada temâm oldu.
Newyork Üniversitesinde târîh profesörü olan, Waelance Ferguson diyor ki, (Hıristiyanların yortuları, putperest yortuları ile, aynı târîhlere rastlar. Meselâ, Noel târîhi, Îrân ve Romada güneş tanrısı Mithrasın doğum târîhi idi. Ayrıca bu târîh çok eskiden beri putperest dünyâsında önemli bir yortu günü idi.)
Mitoloji kahramanları üzerinde çalışmalarını (The Heros), (Kahramanlar) ismli kitâbında toplıyan Lord Raglan, hikâyelerde gördüğü hâdiseleri 22 madde hâlinde sıralamış ve hangi mitoloji kahramanının hayât hikâyesinde bunlardan kaç tanesinin geçdiğini tesbit etmişdir. Bu maddelerden onbeş dânesinin, Îsâ aleyhisselâmı anlatan, bu günkü hıristiyanlıkda bulunduğunu da, maddeler hâlinde bildirmişdir.
Bunlar da, hıristiyanlığın kaynağının putperestlik olduğunu bize göstermekdedir. [Dahâ sonra, (Teslîsin bâtıllığının, Îsâ aleyhisselâmın sözleri ile isbâtı) bahsinde bunlara ba’zı misâller vereceğiz.]