Yehûdîler ona cevâb verip, bizim bir şerî’atimiz vardır. O şerî’ate göre, Onun ölmesi vâcibdir. Çünki, kendisini Allahın oğlu etdi dediler. Pilatus da, bu sözü işitdiği zemân, dahâ çok korkdu. Îsâya hitâben, sen neredensin dedi. Fekat Îsâ ona cevâb vermedi. Pilatus ona hitâb ederek, bana söylemezmisin, seni haça germeğe ve salıvermeğe kudretim olduğunu bilmiyor musun? dedi. Îsâ cevâb verip, eğer yukarıdan [izn] verilmemiş olsaydı, benim üzerime senin hiç kudretin olmazdı. Beni senin eline teslîm edenin günâhı dahâ büyükdür, dedi. Bunun için, Pilatus onun salıverilmesine çalışdı ise de, yehûdîler bağırıp, eğer bunu salıverirsen, kayserin dostu değilsin. Kim kendini melik ederse, kayserin aleyhinde söyler diye bağırışmaları üzerine, Pilatus Îsâyı dışarı çıkarıp, yehûdîlere teslîm etdi. Ve Îsâ kendi haçını taşıyarak Golgota ya’nî kafa kemiği denilen yere çıkdı) demekdedir. [Yuhannâ: 19-1, …17.]
[Dört İncîlin bu ibâreleri arasındaki farklar güneş gibi meydândadır. Papazın, doğruluğunun tevâtüren sâbit olduğunu iddiâ etdiği bu hâdisede, hıristiyanların çok i’timâd etdikleri İncîlleri arasında böyle ihtilâf vardır. Bunu kim inkâr edebilir? Hâl böyle olunca, bu papazın yazdığı tevâtür, nerede kalmışdır.]
6 — Matta İncîlinin yirmiyedinci bâbının otuzyedinci âyetine göre, Îsâ aleyhisselâm çarmıha gerilince, üzerine asılan yaftada, (Yehûdîlerin meliki Îsâ budur) yazılıdır.
Markos İncîlinin onbeşinci bâbının yirmialtıncı âyetine göre, bu yaftada (Yehûdîlerin meliki) yazılıdır.
Luka İncîlinin yirmiüçüncü bâbının otuzsekizinci âyetine göre, bu yaftada, (Yehûdîlerin meliki budur) diye ibrânîce olarak yazılıdır.
Yuhannâ İncîlinin ondokuzuncu bâbının ondokuzuncu âyetine göre, Pilatus bir yafta yazıp, onu haç üzerine koydu. (Nâsıralı Îsâ, yehûdîlerin meliki) diye ibrânîce, yunanca ve lâtince yazılmış idi. Yirmibirinci ve yirmiikinci âyetlerinde ise, (Baş kâhinler Pilatusa, yehûdîlerin meliki değil, fekat bu adam, ben yehûdîlerin melikiyim dedi, diye yaz dediler. Pilatus ise, ne yazmış isem yazmışım diye cevâb verdi) diye yazılıdır. [Bugünkü İncîllerin [hâşâ] asıldığını iddiâ etdikleri Îsâ aleyhisselâmın üzerine, asılmış olan yaftadaki yazıların muhtelif olmaları da, bize gösteriyor ki, asılan kimse, Îsâ aleyhisselâm değildir.]
7 — Markos İncîlinin onbeşinci bâbında, (Îsâ aleyhisselâmı çarmıha gerdikleri zemân, sâat üç idi. Sâat altı olunca, dokuza kadar bütün yeryüzüne karanlık çökdü) diye yazılıdır. [Markos: 15-25, 33]